پـیام های تجاری در این وبسایت

استاد محقق با صدور پیامی بر حفظ وحدت و یکپارچگی بین هزاره ها تاکید کرد

فهرست

 

استاد محقق با صدور پیامی بر حفظ وحدت و یکپارچگی بین هزاره ها تاکید کرد

گزارش از: علی “عرفان 20. 10. 2013

استاد محقق از تمامی مردم ازاده هزاره در سراسر جهان خواست تا در مقابل تمامی مصایب احتمالی در کنار همدیگر بوده، وحدت و همدلی شان را در تمامی شرایط حفظ نمایند

از هفتمین روز شهادت شهدای خونین علمدار رود کویته پاکستان در شهر مشهد ایران گرامی داشت به عمل امد. در این مراسم گرامی داشت که از سوی افغان های مهاجر مقیم مشهد، علما، طلاب و دانشجویان برگزار شده بود یکبار دیگر، ازسازمان های بین المللی، گروه های حقوق بشری، حکومت پاکستان و جامعه جهانی خواسته شده است تا به کشتار سیستماتیک شهروندان هزاره تبار پاکستان خاتمه داده و برای انان امنیت شهروندی تامین نمایند. استاد حاجی محمدمحقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و رئیس کمیسیون عدلی و قضایی مجلس نمایندگان نیز با فرستادن پیام تسلیت و غم شریکی اش با مصیبت زدگان از تمامی مهاجرین افغان در سراسر جهان خواهان اتحاد و برادری در تمامی عرصه های زندگی شان شده است.

مهاجرین افغانی مقیم مشهد ایران از هفتمین روز شهادت شهدای علمدار رود کویته، در گلشهر مشهد گرامی داشت به عمل اوردند. این مهاجرین ضمن انکه از حکومت پاکستان خواست تا جلو کشتار زنجیره ای هزاره ها در پاکستان را بگیرند از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی نیز خواستار خاتمه دادن به وضعیت رقت بار هزاره ها در کویته پاکستان شدند. استاد حاجی محمدمحقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و رئیس کمیته عدلی قضایی مجلس نمایندگان نیز طی یک پیام کتبی حادثه اسف بار اخیر کویته را یک فاجعه انسانی خوانده و این حادثه را تجسم گر کربلای حسینی و یاداور عاشواری حسینی عنوان کرده است. استاد محقق در این پیام جلب توجه سازمان ملل متحد و سایر انسان های اگاه را از ثمره یکپارچگی و همدلی خوانده و تحصن هزاره های کویته را پیروزی بزرگ عدالت بر ظلم و خشونت قلم داد نموده است .

در پیام استاد محقق آمده است:

اعلام همبستگى جهانى وغم شريكى با هزاره ها در حقيت پيروزى صلح بر جنگ، عدالت بر ظلم، مسالمت بر خشونت و سرانجام پيروزى حق بر باطل است. مقاومت مدنى مردم در كنار شهدايشان موجب آن شد كه حمايت جهانيان را جلب كنند و نيز حكومت پاکستان تغييرات اساسى را در اداره محلى و امنيتى آن ايالت اعلام كند.”

استاد محقق در این پیام اش، اختلاف های ایجاد شده بین مذاهب را کار دشمنان اسلام خوانده و بیان داشته است که مسلمانان همه، تحت هر شرایطی برادر هم اند. همچنین استاد محقق از تمامی مردم ازاده و مسلمان هزاره در سراسر جهان خواسته است تا در مقابل تمامی مصایب احتمالی در کنار همدیگر بوده، وحدت و همدلی شان را در تمامی شرایط حفظ نمایند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است:

من از همه عزيزان در هرجائى از جهان توقع دارم كه با درايت و هوشيارى، دسايس دشمنان را ناكام و وحدت و يگپارچگى خويش را حفظ كنند. ”

حمله هدفمند تروریستی در مرکز بلوچستان پاکستان از چهار سال به این طرف شروع شده است که هفته گذشته نیز، طی یک حمله تروریستی و هدفمند در شهر کویته، بیش از یک صد تن از هزاره ها به جرم داشتن نژاد و مذهب خاص شهید و حدود، دوصد تن دیگر زخم برداشتند. مسئولیت این حملات را گروه تروریستی موسوم به لشکرجنگوی برعهده می گیرند که تاکنون حکومت پاکستان در دستگیری طراحان این حملات تروریستی، ناکام بوده است.

منبع: wahdatnews.com

 

 

صفحه نخست  

سفارت و کنسول  

اطـلاعــیه  

سـیاسـت

مـقـالات  

عـلمی و فـرهـنگی  

عکس و ويديـو  

خـدمات تـلـفـن ارزان  

پیام های تـجاری شـما  

آرشـیو مـطالب  

ارسال مـطالب  

تـذکـر استفاده از سـايت  

در باره مـا  

ارتـباط با مـا  

پيــوند هـا