پـیام های تجاری در این وبسایت

واکنش استاد محقق به حملات وسيع طالبان بالاى ولسوالى كجران ولايت دايكندى

فهرست

 

20. 01. 2013

بسمه تعالى

دوازده سال ازفصل جديد زندگى مردم افغانستان ميگذرد. مجاهدان سرافراز كشور و جناحِ هاى سياسى در اجلاس بن آلمان با مشاركت جامعه جهانى منشور حركت به جانب ديموكراسى را امضاء و اداره موقت و به تعقيب آن حكومت هاى انتقالى و منتخب به ميان آمد. همه جا تا حدى از كمكهاى جهانى بهره گرفتند اماهزاره جات همچنان محروم ماند، همه جا ناامنى و بدامنى رخنه كرد ولى هزاره جات سربلند همچنان امن و باثبات باقى ماند.

سلاح هايى را كه از دوران جهاد مقدس مردم افغانستان و دوره مقاومت شكوهمند كشور در اختيار داشتند به عناوين داياك، دى دى آر، و منطقه صلح با اعتماد به حكومت و جامعه جهانى، تسليم نمودند اما با سازشهايى كه اخيراً حكومت ناكام با برادران ناراضى شان انجام داده راه را براى ناامن سازى مناطق مركزى هموار نمودند. ممنوع شدن استفاده از قواى هوايى ائتلاف بين المللى در افغانستان يكى از معاملات ناكام حكومت با تروريسم بينالمللى يا برادران ناراضى حكومت است.

در چنين شرايطى كه تروريستان از نبود خطرقواى هوايى مطمئن شده اند. حملات وسيع خودشان را بالاى ولسوالى كجران ولايت دايكندى آغاز نموده اند. اگرچه مردم منطقه با تمام قوت از خود دفاع نموده اند اما شكاياتى كه از مردم محل به ما رسيده است، حكايت از آن دارد كه حكومت در برابر تهاجم تروريستان بى تفاوت است و حتى زخميهاى مردم را كه در درگيرى با مهاجمين واقع شده است، غرض تداوى به كابل انتقال نداده است چه رسد به كمك نظامى و مالى.

سؤال اساسى اينجاست كه گناه مردم هزاره چيست؟

- آيا ١٢ سال زندگى با امن و حمايت از حكومت و قانون گناه است؟

- آيا محروم ماندن از كمكهاى جامعه جهانى گناه است؟

- آيا بر زمين گذاشتن سلاح و رفتن به طرف علم و دانش جرم است؟

- آيا انتخاب روش دمكراسى بجاى توسل به خشونت جرم محسوب ميشود؟

- آيا سكوت و بی تفاوتى حكومت در برابر تهاجم تروريستان به معناى رضايت حكومت بر پايمال شدن هزاره جات زير پاى تهاجم تروريستان نميباشد؟

بناءً از آدرس حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان و جامعه هزاره، از حكومت و جامعه جهانى مي خواهم كه هرچه زودتر به كمك مردم دايكندى شتافته و جلو تهاجم تروريستان را بگيرد و يا اگر مردم هزاره جات را لايق كمك نميدانند حداقل سلاحهاي را كه از مردم هزاره گرفته اند، پس به خودشان بدهند تا از خود و منطقه شان دفاع كنند و نيز از مردم عزيز مي خواهم كه تا پاى جان از سرزمين و جان و مال خودشان دفاع كنند.

والسلام

حاجی محمد محقق

اسلام آباد

منبع: www.wahdatnews.com

 

صفحه نخست  

سفارت و کنسول  

اطـلاعــیه  

سـیاسـت  

مـقـالات  

عـلمی و فـرهـنگی  

عکس و ويديـو  

خـدمات تـلـفـن ارزان  

پیام های تـجاری شـما  

آرشـیو مـطالب  

ارسال مـطالب  

تـذکـر استفاده از سـايت  

در باره مـا  

ارتـباط با مـا  

پيــوند هـا